tisdag 29 november 2011

Vertikal flugor- giftiga kast beten!

Jag har haft ont i halsen och hösta i nästan 2 veckor och i fredags gick det över. För att komma tillbacka dagen efter i ett sämre variant- hög feber och ännu mer ont i halsen .
Förra veckan har jag gjort en vertikal fluga på en 10gr skalle. Jag skulle prova den på abborre fast använda den med en vanlig jigg teknik och vid andra kastet får jag napp som känns som en bättre abborre men fisken kliver av halvvägs några kast till och samma grej. Abborrarna vill inte hamna i min väska… den är enkel att binda och har verkligen fin gång i vattnet. Tyvärr har en fastnat i botten.

Dagen efter gjorde jag 4 flugor till och gick ner till ån för att prova utan att känna ett pet på grejorna. Till slut tog jag en 4” jigg och fick en liten gädda. Här är de jag har gjort plus en renovering av jiggen som blev av med stjärten…


2 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som om alla är sjuka nu......
Har själv inte återhämtat mig sen jag hade lunginflammation för några veckor sen :(
Kände mig först helt ok men efter någon dag var jag kass igen.
Nu är det jobb och sömn som gäller för att försöka bli frisk igen.

Sen fiske igen :)

Skitfiske på dig!!
Jörgen, jakten på 15+

lurehunter sa...

hej Jörgen!
ja det är många som är sjuka... efter att du har skrivit din kommentar har jag börjat läsa om luninflamtion och jag ringde imorse till VC. de sa att det är halsfluss. nu fick jag antibiotika och mår lite bättre men fortfarande dålig. krya på dig du med och ha det bra! keep upp the good work-
Eitan