tisdag 12 oktober 2010

Morgon pass med Rikard 101006

Jag skriver inlägget efter en vecka, det kom annat emellan. Jag har semester så det var en hel del av fiske sista tiden.
Jag och Rikard träffades tidigt på morgonen i hamnen och efter lite ”catch-up” åkte vi ut till ett ställe som vi ville prova men det blåste för mycket så vi flyttade oss till lä. Vi blev blöta men vi var ute efter att fiska gädda. Väl på plats såg det bra ut och Rikard lånade en Phantom tail som jag har haft i över ett år utan att den har gett fisk. Efter några kast får han ett hugg och tappar. Jag tar min Pike seeker i färgen Gösambulansen och efter några kast får jag ett hugg :) Rikard hjälper mig och vi får upp den. Kul!

Rikard får strax efter en gädda också :) det känns kull men det går en stund utan att vi får nåt. Vi förflyter oss utan att vi får nåt så vi åker hemåt. Innan vi tar upp båten gör vi 2 drifter sa vi. Den första ger inget så vi gör en till. Och en till. Rikard säger att vi ska ta en spot och vi tar den. Men jag lägger i ankaret  jag hade en känsla… efter ett tag hör jag en ordentlig splash och jag ser en stor virvel, och jag frågar ”är den på?” ”ja” säger Rikard. Han kör hårt och nära båten ser jag att den är en gris! Gäddan gör några rusningar och jag är helt pucko och kan inte hitta lipgripen. Tillslut Rikard hittar den och gäddan kommer upp. jag är helt hysterisk och slutar inte säga ”fyfan vilken FEEET gris!”

 den var 43cm /105cm och 7.2kilo.
Efter några bilder simmar den iväg.
Stackars Rikard, han fick höra mig säga typ 100ggr ”fyfan vilken fet gris…”
Sen åkte vi hem, Rikard behövde åka och jobba.
Jag hade en riktig rolig dag och tack Rikard för all hjälp och riktigt trevlig sällskap!

Inga kommentarer: