söndag 20 november 2011

Fireflytail med video (nästan gav års bästa)

Jag provade fiska sent idag, från 14:15 och framåt. Jag började med min Fireflytail (spinnfluga med tail som jag har gjort under våren). Vid första kastet ser jag en 2 kilos följer efter fram till bryggan och vänder. Kast till och en efterföljare till ser lite större ut och vid bryggan vänder han med, samtidigt som han visar hans sida och då förstår jag at den är runt 6 kilo! Nu börjar det bli spännande tänker jag för mig själv! Provar kast efter kast men det blir inget så jag byter till mörten (problemet är att den har sugit vatten antar jag då en är sjunkande nu :( ) och fiskar den sakta, efter några kast följer en 3 kilos men han vänder också vid bryggan… sedan har jag provat en hel del även en halv timme under mörkret utan utdelning.

Inga kommentarer: